Ultima actualizare: 05.01.2021
Număr de locuri aprobate pentru clasa a V-a: 60 (2 clase de 30 de locuri).
Calendar
24 - 25 iunie | Înscrierea candidaților |
26 iunie | Proba de desen |
29 iunie | Proba de pictură |
30 iunie | Afișarea rezultatelor |
6 – 8 iulie | Eliberarea cererilor de transfer pentru elevii declarați ADMIȘI și ridicarea dosarelor pentru cei RESPINȘI |
Înscriere
Înscrierea candidaților se va desfășura în sediul liceului din Str. Gen. H. M. Berthelot nr. 56-58 (vezi pe hartă), prin programare telefonică prealabilă la numărul de telefon 021 314 5529, în zilele:
- miercuri, 24 iunie 2020, între orele 08:00 - 16:00
- joi, 25 iunie 2020, între orele 08:00 - 13:00
Acte necesare:
- adeverință de la școala de proveniență care să certifice calitatea de absolvent al ciclului primar
- certificatul de naștere în original și copie
- copii C.I. părinți/tutori legali
- copie hotărâre de divorț (unde este cazul)
- fișa de înscriere completată și semnată (ea poate fi descărcată aici)
- dosar de plastic de încopciat
Probe de aptitudini
1. Proba de desen
Observație după natură - natură statică alcătuită din două obiecte.
Tehnică: desen în creion pe coală format A4.
Precizare: dacă în fundal se folosește draperie, aceasta nu va avea falduri.
Materiale de lucru (asigurate de candidat):
- bloc pentru desen, format A4
- creioane de desen HB, B, 2B
- gumă de șters
Criterii de apreciere:
- încadrarea în pagină
- construcție, valorație
2. Proba de pictură
Compoziție cu personaje, în culoare - pe un subiect dat de comisie.
Tehnică: culori de apă.
Materiale de lucru (asigurate de candidat):
- creioane
- bloc format A4
- culori de apă
- pensule cu păr moale
- paletă pentru amestecul culorilor
- vas stabil pentru apă
Criterii de apreciere:
- echilibrul compoziției
- armonia cromatică
Precizări
- Nota minimă de promovare pentru fiecare probă a examenului este 5 (cinci) și se stabilește ca medie aritmetică, calculată cu două zecimale, fără rotunjire, a notelor acordate de fiecare examinator, membru al comisiei cu drept de notare.
- Media finală la probele de aptitudini a fiecărui candidat este obținută ca medie aritmetică, calculată cu două zecimale, fără rotunjire, a notelor obținute la cele două probe.
- Media minimă de promovare a testelor de aptitudini, calculată în conformitate cu punctul 2, este 6 (șase).
- Un candidat se consideră neprezentat dacă a absentat la cel puțin una din probele de aptitudini.
- La probele de aptitudini pentru profilul artistic - arte vizuale NU SE ADMIT CONTESTAȚII.
Desfășurarea probelor de aptitudini
Probele de aptitudini se vor desfășura după următorul program:
- Proba de desen - vineri, 26 iunie 2020, ora 09:00
- Proba de pictură - luni, 29 iunie 2020, ora 09:00
Candidații vor fi prezenți la ora 8:30 la sediul liceului din Str. Gen. H. M. Berthelot nr. 56-58. La intrarea în incinta liceului, candidații vor avea asupra lor carnetul de note cu fotografie, vizat la zi.
Extras din procedura operațională nr. 1835/24.06.2020 referitoare la susținerea probelor de admitere în clasa a V-a:
8.3.1. Planificarea operațiunilor si acțiunilor activității de susținere a probelor de aptitudini
Prezenta procedură se va derula pe perioada stării de alertă, cu prilejul organizării și susținerii probelor de aptitudini a examenului de admitere în clasa a V-a de către toate compartimentele implicate, conform instrucțiunilor din prezenta procedură.
8.3.1.1 Stabilirea unor măsuri de prevenire și combatere a îmbolnăvirilor cu SARS-CoV-2 în unitatea de învățământ
În baza măsurilor stabilite la nivel național pentru desfășurarea activităților de către persoanele care au acces în cadrul unităților/instituțiilor de învățământ, în condiții de siguranță, în contextul prevenirii și combaterii infectării cu SARS-CoV-2, Consiliile de administrație ale unităților de învățământ preuniversitar au obligația de a stabili modalitățile de desfășurare a sesiunilor de examen, propriul circuit de intrare și de ieșire a elevilor, a personalului didactic, didactic auxiliar și nedidactic, precum și modul în care se va realiza igienizarea/dezinfecția unității de învățământ.
La nivelul unității, s-au stabilit următoarele măsuri:
- a fost informată prin email Administrația Spitalelor și Serviciilor medicale - departamentul de medicină școlară asupra detaliilor desfășurării examenului și necesității prezenței unui cadru medical în locație; a fost contactat telefonic medicul coordonator al sectorului 1 și s-a primit confirmarea telefonică a repartizării către unitatea școlară a unui cadru medical
- unitatea de învățământ asigură, la intrarea în școală, materiale, echipamente de protecție și substanțe dezinfectante, cu sprijinul ISMB și al Primăriei Sector 1
- în spațiile destinate desfășurării examenelor sunt prezente mesaje de informare cu privire la normele igienico-sanitare și de prevenire a infectării cu SARS-CoV-2
- sălile de clasă, coridoarele, grupurile sanitare și cancelaria vor fi dezinfectate cu soluție pe bază de clor, înainte și după finalizarea activităților
- elevii, cadrele didactice, personalul didactic auxiliar și personalul nedidactic vor purta mască de protecție pe toată durata desfășurării activităților și își vor igieniza mâinile cu substanțe dezinfectante sau săpun, în mod regulat
- accesul elevilor candidați se va face din strada Gen. H. M. Berthelot nr. 56-58, prin curtea unității de învățământ, pe două trasee marcate și semnalizate până la intrarea în corpurile de clădire A și C, respectând normele de distanțare fizică; ieșirea elevilor din școală se va realiza prin curtea interioară, conform anexei la prezenta procedură
- intrarea și ieșirea elevilor în/din unitate se vor realiza sub supravegherea asistentului de sală și a personalului propriu instruit în acest sens
- accesul în unitate va fi permis după triajul epidemiologic ce constă în măsurarea temperaturii (care nu trebuie să depășească 37,3 grade Celsius), de către cadrul medical desemnat pentru asigurarea asistenței medicale; în situația în care un elev sau un cadru didactic, didactic auxiliar sau nedidactic prezintă simptome sau există suspiciunea că starea sa de sănătate este precară, nu i se va permite accesul în unitatea de învățământ, cu recomandarea de a se adresa medicului de familie pentru stabilirea diagnosticului și conduitei de tratament
- vor fi asigurate materialele necesare igienei personale la grupurile sanitare din unitatea de învățământ, corespunzător numărului de beneficiari direcți ai activității (hârtie igienică, săpun, substanțe dezinfectante, mijloace de uscare a mâinilor după spălare)
8.3.1.2. Modalitatea de desfășurare a probelor
- activitățile în sala de clasă se vor desfășura cu maxim 10 elevi, situați la o distanță de cca. 2 metri unul față de celălalt
- asistenții de sală vor repartiza elevii în sala de examen astfel încât să se păstreze normele de distanțare fizică; pe tot parcursul derulării probelor se vor respecta regulile generale ale unei conduite sănătoase (distanțarea fizică, evitarea atingerii cu mâna a nasului, ochilor și gurii, strănutul în pliul cotului/batistă de unică folosință, evitarea contactelor directe cu cei din jur
- fiecare probă durează maximum 3 ore; candidatul poate preda lucrarea, după secretizarea și aplicarea sigiliului unității, oricând în limita timpului prevăzut
- este interzis accesul părinților/însoțitorilor în incinta unității de învățământ
- la sfârșitul activităților desfășurate, elevii vor arunca măștile de protecție folosite într-un recipient special destinat și semnalizat, aflat la ieșirea din corpul de clădire, și vor primi alte măști de protecție pentru deplasarea spre domiciliu
ANEXA - Circuitele de intrare și de ieșire în cadrul unității de învățământ
Accesul candidaților în incinta unității se va realiza prin cele două intrări situate în strada Gen. Berthelot, după vizualizarea la intrare a sălii repartizate, după cum urmează:
INTRARE DREAPTA:
- candidații repartizați în corpul de clădire A
- Parter - în sălile nr. 1, 2, cancelarie
- Etaj 1 - în sălile nr. 4, 9, 10, 11
INTRARE STÂNGA:
- candidații repartizați în corpul de clădire C
- Sălile 19, 22, 23, 24
La intrarea în corpurile de clădire, toți candidații, cât și personalul implicat în desfășurarea activității, vor trece prin triajul epidemiologic unde li se va măsura temperatura (care nu trebuie sa depășească valoarea de 37,3 grade Celsius), vor arunca masca purtată în locul special amenajat, își vor dezinfecta mâinile și vor primi o mască nouă.
La finalizarea activităților, candidații vor primi o nouă mască și vor fi însoțiți pe traseul marcat până la ieșirea din unitatea de învățământ.
Afișarea rezultatelor
Afișarea rezultatelor se va face marți, 30 iunie 2020 în ambele sedii ale liceului, la ora 16:00.
Eliberarea cererilor de transfer pentru elevii declarați ADMIȘI și ridicarea dosarelor pentru cei RESPINȘI se va face în perioada 6 – 8 iulie 2020, la sediul din Str. Gen. H. M. Berthelot nr. 56-58, între orele 09:00 – 15:00.